פורום חדש לבישול בירה ביתית

17 תגובות [לתגובה האחרונה]
Offline

Location

Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 01/13/2010

מעניין, הפעילות העיקרית בפורום הזה היא הצטרפות חברים חדשים. חוץ מזה? כלום.

וזה לא שאנשים לא נכנסים לפורום. עכשיו למשל בפורום 5 חברים ו-5 אורחים.

למה שהחדשים יכתבו? הרי את הדוגמה הם לוקחים מXXXX שכל הזמן צופה כאן ולא תורם כלום. כאילו שומר שהכל בסדר ומדווח בעיות לצוות המקורב.

Offline
תאריך הצטרפות לפורום: 03/04/2010

איזי, אני לא מרבה לכתוב פה לא בגלל יחס עויין שלך/אנשים אחרים פה, או לקיחת דוגמאות מאף אחד. אלא בגלל שאני (ואני מניח שאיתי רוב האנשים שלא מגיבים בפורום) פשוט לא ברמת הדיון בד"כ (בטח לא כשמדובר בהלחמות וריתוכים) וגם כשכן יש לי מה לתרום מהידע שלי, ב99% מהמקרים מישו כבר מספיק להגיד את זה לפני.

מצד שני, אני לומד ה-מ-ו-ן מהפורום הזה. המון.

 

 

זה מפריע לך שאנשים כמוני "לומדים" מהפורום ויש להם פחות מה להציע?

Offline

Location

Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 01/13/2010

גל , אם אתה לומד ולומד ולומד ולומד ולומד ולומד ולומד ועדיין אין לך מה להציע אולי אתה צריך איבחון?

Saint's picture
Offline

Location

נילי
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 04/24/2010

גל (ורוב החברים הלא מגיבים בפורום),

   גם אני לא ידעתי מספיק כשהצטרפתי לפורום והחוסר יכולת שלי לענות על שאלות מסובכות שיגע אותי.

למרות זאת הייתי פעיל כי ראיתי באנשים כאן לא מקור ידע אלה חברי מועדון. אירגנתי דברים ופעילויות, יצרתי קשרים, ביקרתי אנשים בביתם, למדתי נושאים כדי להיות מסוגל לתרום וכולה.

אין פה מקום למסכנות. מי שרואה בפורום זה פורום לשאול שאלות וללמוד מתנהג כמוך. זה בסדר גמור, אין טענות. הבעיה היחידה שאין לנוסחא הזאת עתיד וכבר היום אני מניח ש90% מהמידע החדש נאשר בחוץ. 50% בגלל שהרבה אנשים שלא מגיבים גם לא משתפים כשיש להם מה לשתף ו50% מכיוון שמי ששיתף בעבר נשבר לו.

מי שרואה בפורום זה מועדון חברים קשה לו עם האדישות, החוסר התנדבות והיחס החד-כיווני. זאת הסיבה שהכומר עזב... אבל למה לדבר על העבר?

מרקו

מקס's picture
Offline

Location

רמת גן
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 01/05/2011

אני מסכים עם 47% ממה שאמרת, אבל בכל זאת הרשה לי להעלות על הכתב מעט דברי הזדהות עם האילמים. גם אני לא רשמתי מילה בפורום בשבועות הראשונים שלי בו (שזה עד לא מזמן :) )

1. פעמים רבות הרמה של הדיונים היא באמת גבוהה מאד. הן מבחינת הבנה בבישול והתהליכים שקורים ספציפית בתחום בישול הבירה (וכאן באמת הדרך היחידה להשתלב היא ע"י קריאה של ספרים ומאמרים לרוב) והן מבחינה הנדסית. מה לעשות שלא כל מי שמבשל יודע גם לרתך/לנסר/לתכנת/לבנות מכונות.

2. אם תחשוב על הפורום כאל "הבית של יוצרי הבירה בישראל" (ראה דיון אחר בנושא) אז רבים מהנרשמים עושים את זה פשוט כי הם מבשלים בירה בבית, ורוצים גושפנקא על זה.

3. לא כל מי שנרשם לפורום באינטרנט מחפש חברים. יש אנשים שיש להם מספיק חברים ומחפשים רק להעשיר את הידע שלהם.

4. יש שרשורים בפורום שכוללים תמונות (ולא במקרה לרוב הם גם השרשורים השווים), שאי אפשר לראות לראות ללא הרשמה. זה מעצבן אז נרשמים.

 

מצד שני, יש בעיה גדולה עם זה, והיא דווקא לא אצל האילמים, אלא אצל הכותבים.

רוב האנשים לא אוהבים ללמוד את אותו הדבר פעמיים. ברגע שהם עושים משהו וזה מצליח להם, הם ממשיכים לעשות אותו (בשיטת "עובד אל תגע") ואומרים לכולם שזו הדרך הכי טובה לעשות זאת. זה מוביל לתוצאה עצובה (ומוכחת בשטח) שכולם עובדים אותו הדבר. בונים מתקנים דומים מאד ואפילו משתמשים באותן משאבות! כי למה לי לשבור את הראש ולבזבז זמן באינטרנט כשיש שרשור שלם שמסביר איך לעשות זאת באתר של חובבי ציון?

כשאדם "רענן" נכנס לתחום בהתלהבות, קורא חומר מעודכן ותורם גם מהידע האישי שלו, לעתים הוא עושה דברים בצורה שונה. לא בהכרח יותר טוב מהדרך שבה עושים את זה כולם, אבל לפחות בדרך חדשה ומרעננת שפותחת פתח לדיונים והתפתחות.

לדעתי, אם רוצים באמת השתתפות פעילה של רוב הרשומים, הדרך לעשות את זה היא ע"י גביית דמי מועדון. אמנם זה יוריד דרסטית את כמות החברים, אבל לפחות יעלה את אחוז המשתתפים הפעילים. אישית אין לי בעיה עם זה. להיפך, אפשר להשתמש בכסף בשביל להקים חממה הידרופונית לכשות אצל איזי במרפסת Cool

Offline

Location

Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 01/13/2010

לא ידעתי שמי שאינו רשום לא רואה תמונות.

למה בעצם זה כך?

מקס's picture
Offline

Location

רמת גן
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 01/05/2011

זה קטע כזה של הרבה פורומים.

זה גם תלוי איזה תמונות. נראה לי שאת אלה שמוסיפים בתור קבצים להורדה (שמופיעות ברשימה ולא בגוף ההודעה) אי אפשר לראות כי הוא דורש לוגאין ברגע שלוחצים עליהן...

צריך לשאול את עודד.

רון_ב - ronstar's picture

Location

עמק זבולון 35
מודיעין
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 12/06/2010

צריך רק לחכות שעודד יחזור מהמועדון Undecided

עודד's picture
Offline

Location

סמטת עופרית 11/2
אבן יהודה
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 01/13/2010

קבצים להורדה דורשים הרשמה. תמונות משולבות בהודעה לא.

 

עודד
נועם - שיבולת's picture

Location

נחל שורק 18
מודיעין
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 01/13/2010

פרננדו,

אני חושב שיש פער בציפיות שלך ושל חברים אחרים בפורום לבין חברים אחרים.

מטרת הפורום מעולם לא הוגדרה מעבר ל"האתר נבנה על ידי עודד בכר מתוך מטרה להוות פלטפורמה לשיתוף, תסיסה וביעבוע של רעיונות בין מבשלי הבירה בישראל.".

זה לא מועדון, זה אתר אינטרנט. 

מועדון home brewers לא יכול להתבסס ולהסתובב סביב פורום וירטואלי, והצורך שאתה מתאר הוא למועדון חברים.

ברוב הפורומים האחרים ברשת שאי פעם הייתי פעיל בהם, תמיד היו כותבים פעילים יותר ופעילים פחות וכן, גם קוראים פסיביים לחלוטין. זה לא צריך להפריע למי שמעוניין להיות פעיל. זה שמישהו מאזין בשקט לא בא על חשבונך ועל חשבון חברים יותר פעילים בשום אופן.

אם אתה מעוניין homebrew club זה כמובן סיפור אחר לגמרי והרעיון כמובן מבורך.

לדעתי מועדון כזה צריך שיהיו לו כמה קווים מנחים:

א. מועד מפגש קבוע לחברי המועדון - לדוגמא: יום רביעי האחרון של כל חודש.

ב. מקום מפגש קבוע או לפחות מתוכנן מראש לתקופה ארוכה.

ג. בפועל יוצא של א' ו-ב', מועדון צריך להיות מוגדר גיאוגרפית. אמנם במדינתינו הקטנה המרחקים לא גדולים, אבל שלא כמו בפורום, הרעיון הוא להפגש עם החברים ולהכיר אותם פנים אל פנים. וחבר מכרמיאל לא יוכל להגיע למפגשים שיתקיימו בבאר שבע, ולהפך. ובודאי שלא באופן קבוע.

ד. דמי חבר. לכיסוי הוצאות שונות וקיום פעילויות. אבל גם כמסננת בכניסה למי שלא ממש ממש בטוח שהוא רוצה להיות מעורב ופעיל.

ה. "תקנון" - אמנם מילה בומבסטית, אבל אני מניח שהרעיון מובן.

ו. הנהלה - שלא כמו בפורומים שבהם נהוג שיש מודורטור (או כמה), במועדון חברים פעיל צריכה להיות הנהלה נבחרת שתרכז ותיזום פעילות לחברים, או תדאג למינוי ועדות שיטפלו בצרכים השונים של המועדון (ומי אמר ועדת קישוט?).

ז. יש שיאמרו שמועדון חברים צריך להיות מוגבל בגודלו, אבל אני בדעה שאם יש חבר שרוצה להצטרף ואכן מגיע למפגשים ולא סתם רשום, אז ברוך הבא וללא הגבלה.

ואגב, גם במועדון שכזה, לא כל החברים יהיו פעילים באותה אינטנסיביות ולא לכל מפגש יגיעו בפועל כל החברים (וזה לדעתי מקובל בהחלט), אבל אם יהיה תקנון אז אפשר יהיה להחליט לפטר את מי שלא פעיל מספיק.

 

עוד מחשבה (שלא לאמר פנטזיה לעתיד): אם אכן נרים כאן את הכפפה ונארגן homebrew club מקומי, ויהיו עוד שירימו כפפה בצפון, בדרום ובאיזורים אחרים, יהיה מאד מגניב להפגש פעם או פעמיים בשנה לאירוע משותף - כמו הברו פארטי או כל דבר אחר. אבל אלו באמת כבר פנטזיות...

 

עד כאן ה0.02$ שלי להבוקר.



בתסיסה: סייזון , למביק בחבית אלון. בחבית: בלונד בלגי, בלונד סטאוט, פילס, אוקטוברפסט
עודד's picture
Offline

Location

סמטת עופרית 11/2
אבן יהודה
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 01/13/2010

+1

 

עודד

Location

Ha'eshel
ramat gan
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 02/12/2010

+2

יואב

Location

בנימינה
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 01/13/2010

אני בעד

 

רגע, במועדון כזה יש סיכוי לפעילות כמו מילוי חבית עץ וכדומה?

 

אם ככה אז אני ממש בעד...

רון_ב - ronstar's picture

Location

עמק זבולון 35
מודיעין
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 12/06/2010

+1, היכן יוקם הסניף במודיעין ?

Offline

Location

Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 01/13/2010

נועם, נתחיל בזה שאני מסכים עם כל מה שכתבת. נכון שהשמטת את העובדה ש"חובבי ציון" היסטורית זה שם של מועדון ולא של פורום. התחלנו כגרעין פוטנציאלי של מועדון, אמנם עוד לא היה מועדון ממש אבל היתה התחלה שבהחלט יכלה להתפתח לכך.

מועדון ופורום הם שני דברים שונים בתכלית ויעודם שונה. פורום הוא זירה להחלפת/רכישת ידע ואילו מועדון יעודו העיקרי הוא חברתי. מפגשים משותפים, החלפת חוויות, טעימת בירה וכד'.

כאשר יצאנו לדרך עלתה השאלה באיזה אופן נצרף חברים חדשים עם בכלל. היו דעות לכאן ולכאן. אני חשבתי שאין לצרף חברים נוספים ובכך הבעתי דעה קיצונית לצד אחד. היו גם דעות אחרות והתקבלה הדעה הקיצונית האחרת שכל מבשל בירה יוכל להצטרף. לדעתי החלטה זאת, במבחן הזמן, היתה שגויה (יסלחו לי על כך החברים/ת הצעירים הרבים שלא הייתי פוגש לו דעתי היתה מתקבלת) ובעצם גדעה את התהליך של התגבשות מועדון.

ואכן, בחסרונו של מועדון, אנו מקיימים מפגשים סגורים, חלקם מתפרסמים כאן וחלקם לא. לדעתי יש מקום לפורום כפי שהוא היום כמו שיש מקום להקמתו של מועדון ולא צריכה להיות זהות בין שני הגופים. לדעתי גם יש לגבות דמי הרשמה למועדון כדי לאפשר לו מרחב פעולה. בעיני רוחי אני רואה מספר מועדוני בירה ישראלים המתחרים בינייהם ממש כמו בארה"ב. גם בארה"ב מתקיימות תחרוןיות בחסות גופים מסחריים אך גם תחרויות בלתי תלויות. צריך להבין שתחרות מושכת את רמת הבישול מעלה.

בניהול המועדון אסור שיהיו מעורבים גורמים מסחריים. ניתן לקבל חסות למועדון בכסף קשה. כמובן שבחירת נותן החסות צריכה להיות במכרז להשגת מירב היתרונות לחברי המועדון.

אסור שאדם בודד יכריז מחר בבוקר על הקמת מועדון כי במקרה כזה שעות אחרי זה יקומו מועדונים רבים כמו פטריות כשבכול מועדון יהיה חבר רק היוזם. המועדונים צריכים להתגבש על בסיס גאוגרפי מרחבי.

וההפתעה הגדולה, לדעתי דה פקטו כבר קיימים פה מספר מועדונים גם אם אנחנו עדיין לא קוראים להם כך. אבל הסממנים מתחילים לצוץ. מתקיימת קניה משותפת של חומרי גלם תוך ניצול היתרון לגודל הקבוצה, מתקיימים מפגשים נושאיים, מתקיימת תקשורת רבה בערוצים שמחוץ לפורום. אני מזהה לפחות 3 מועדונים עם מספר הצלבות (מבשלים שחברים בשני מועדונים). 

להערכתי, לאחר הפסח אנחנו נהיה עדים לפגישת הייסוד של מועדון המבשלים הראשון לציון. אני מאחל לנו הרבה מועדונים ושלא ניפול לציפורניהם הטורפות של גורמים מסחריים אלא נשתמש בהם למינוף האינטרסים שלנו כמבשלים חובבים. 

מקס's picture
Offline

Location

רמת גן
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 01/05/2011

עפרי - מבשלת החלוץ's picture

Location

סמילנסקי
רחובות
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 06/13/2010

איך תשלום יהפוך את זה להתנדבותי? לא חסרים מחזיקי מנוי לחדר כושר שלא הולכים אליו.

תשלום סמלי לא יגרום לאנשים להיות אקטיבים.צריך חתיכת קנס כדי שזה יטריד מישהו.

מקסימום הוא ידיר אנשים טובים שלא רוצים להתחייב סתם- כסף הוא לא הפתרון כאן, בד"כ הוא לא המוטיבציה להתנדבת לדברים אלא אם משלמים לך וגם אז זה לא תמיד מספיק

אם לא נעמוד על המדבר - לא תעמוד תל-אביב. קיומו של הנגב הוא אולי ממשי יותר מקיומה של תל-אביב - בן גוריון בהחלט ידע על מה הוא מדבר. מבשלת החלוץ

Saint's picture
Offline

Location

נילי
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 04/24/2010

מקס ונועם,

   אני מסכים עם כל מילה שכתבתם (אפילו כשמקס טעה ב53% מדבריו).

בכל אופן, אין שום טעות בציפיות שלי מהפורום. דנתם בזה כבר יותר מדי פעמים (הכומר שלח לי את הרשומות שלו) ואפילו החברים ההכי איטיים הבינו שחובבי ציון זה פורום ולא מועדון.

וטוב שהוא כזה. אין צורך לשנות בו דבר. רק שאף אחד לא יקרא לזה מועדון יותר.

 

שאלת המיליון - אם כבר כולנו יודעים מה צריך כדי לפתוח מועדון כיפי ותוסס שבו כל החברים יתיחסו בכבוד ובאחווה לזולה (לא משנה עם יבשלו ברכז או לא), אז... למה אנחנו מחכים?

מרקו