טוב טוב הגמד מבשל בירה

4 תגובות [לתגובה האחרונה]
גלעד - מבשלת החלוץ's picture

Location

באר שבע
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 04/29/2010

אחרי מפגש הIPA אצל עמנואל, החלטתי ללמוד טיפה על בישול HERMS, התחלתי לקרוא באינטרנט, להסתכל על סרטונים. ובסופו של דבר מצאתי את טוב טוב הגמד, אתם מוזמנים ללחוץ כאן כדי לראות את הסרטון.

בהתאם לכך, אמרתי לעצמי שאני אבחר בדרך שלו. אין לי סליל ספייר, אבל יש לי מיחם שאני לא רוצה להחריב יותר מידי. לכן אני מוצא את רעיון הסליל שנכנס ויוצא מלמעלה כחיובי.

ועכשיו לשאלות

אני רוצה לחבר את המיחם שלי לבקר טמפרטורה, לא לפרק את הבקר הפנימי של המיחם, אלא לחבר את התקע של המיחם לשקע שיהיה מחובר לבקר הטמפרטורה החדש. מה אתם אומרים? צפוי בעיות בדבר?

בנוסף לכך אני תוהה איפה כדי לשים את הרגש? במרכז המיחם, בצינור הכניסה או בצינור היציאה מהסליל? אני אעשה סירקולציה של המים במיחם על מנת לעזור לחום להתפזר במידה שווה.

אני גם יודע שאני רוצה מדחום שיהיה ביציאה מהמאש. צירפתי שרטוט למטה. בבקשה תתנו הערות גם אם אין לכם תשובות.שרטוט סכמטי של המערכת בישול

If you don't stand for something

You will fall from anything

בעז - שלושת החתולים's picture

Location

קרית ביאליק
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 05/17/2011

מזכרוני על המערכת של עמנואל, אני חושב שיש לו בקר המחבר למדחום ביציאה מהמאש-טן. (ההגיון הוא שכשהטמפ' מגיע לשם היא כבר הגיעה לכל הטן) המשאבה שלו עובדת כל הזמן, ורק הגוף חימים כבה ונדלק ע"י בקר, מה ששומא על טמפ' קבועהשך המים מסביב לסליל, ובטן.אם אתה עושה את זה אתה פשוט מחבר את השקע של המיחם לבקר, שם את הרגש ביציאה מהמאשטן, ושלום על ישראל (טווח טמפ' של חצי מעלה בערך? לא יודע שחק עם זה או שאל את איזי מה הוא ממליץ) כדאי אולי גם לבדוק מה הזרימה שאתה יוצר ע"י המשאבה: מהר מספיק כדי שתוכל לשמור על טמפרטורה, לאט מספיק כדי שאתה לא יוצר זרימה חזקה מידי סביב הגרעינים.

האופציה השניה היא כמובן לעשות הפוך, להשאיר את המיחם דולק, ולהפעיל ולהפסיק את המשאבה, אבל אז יש לך תירוש שניאשר בסליל ומתחממם מאוד, ואתה בעצם עושה סוג מוזר של thin decoction - ניראה לי קשה לשליטה, ויותר פרוץ לבעיות.

גלעד - מבשלת החלוץ's picture

Location

באר שבע
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 04/29/2010

משהו לא מסתדר לי, נראה פשוט מידי

יש עניין של חומרים שונים (מים במיחם ותירוש שעובר בסליל). הנחת המוצא שלי היא שהתירוש שיוצא מהסליל וחוזר למאש, צריך להיות בטמפרטורה גבוהה יותר מטמפרטורת היעד, כי הוא יאבד מעלה בדרך למטה. לא?

אם אני צודק, אז הטמפ' של המים במיחם צריכה להיות יותר גבוהה מטמפ' המאש, ואם אני שם רגש ביציאה של המאש אז איך לעזאזל הוא יידע לחמם את המיחם ליותר מעלות? 

אני מסתבך...

If you don't stand for something

You will fall from anything

בעז - שלושת החתולים's picture

Location

קרית ביאליק
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 05/17/2011

הוא לא.

הרגש מודד טמפ' במאש טן (לשם דיוק, ביציאה מהטן.)  כאשר הטמפרטורה נמוכה מדיי הוא מפעיל את המיחם. הוא לא מנסה לווסת את הטמיפ' במיחם - המיחם מכוון להרתיח מים. כל מה שהוא עושה זה להדליק אותו. כאשר המיחם נידלק, טמפ' המים שבו עולה - והיא עולה מעל לטמפ' המאש. התירוש שעובר בסליל מגיע בטמפ' נמוכה מטמפ' המאש, ויוצא בטמפ' גבוהה מטמפ' המאש. כאשר הוא חוזר למאש טן הוא מתפזר בתוך שאר התירוש, וגורם לו להתחמם, בעוד עוד תירוש (קר) נישאב החוצה.

בשלב מסוים, החימום הזה של התירוש ע"י הזרמת נוזל חם יגרום לטמפ' של כלל התירוש לעלות לטמפ' הרצויה, ולגרום לבקר להפסיק את פעולת המיחם. התירוש ממשיך לסרקל, כאשר הוא מתחיל בטמפ' המאש, ולאט לאט יורד (בגלל שהמיחם לאט לאט מתקרר + הפסד סביבתי) עד שהוא מגיע לטמפ' התחתונה שגורמת לברק לחזור ולהדליק את המיחם, וחוזר חלילה. בשום מקום אין לך נסיון שליטה על טמפ' המים במיחם. זה כמו להדליק אש מתחת למאש טן - אתה לא מווסת את טמפ' האש. אתה מדליק אותה ומכבה אותה ע"פ טמפ' הנוזל בסיר.

Offline

Location

Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 01/13/2010

גלעד,

רגש התמפרטורה שמחובר לבקר מקומו בנקודת כניסת התירוש חזרה למאש. ראיתה גם רגש ביציאה מהמאש אך זה רק לצורך אינפורמטיבי לאשר שהטמפ' במאש אכן נכונה.

לדעתי ההתרשמות שלך מהמערכת שלי היתה מאוד שטחית, ואפשר להבין, הכל נעשה על רגל אחת כי תשומת הלב היתה צריכה להתפזר על הרבה אנשים.

מחר בבוקר אני מבשל (חיטה בלגית). אתה מוזמן להצטרף. (תאום בפרטי).