איורור תירוש בלחץ\BW

2 תגובות [לתגובה האחרונה]

Location

מדליקי המשואות
מעלה אדומים
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 04/05/2010

חובצים שלום,
ב29/11 בישלתי בארליי ויין (שעכשיו בתסיסה שניה) ואת האוורור שלו עשיתי דרך קומפרסור בעל מערך מסננים סטרילי (הכי קטן חצי מיקרון) על מנת לנסות ולקבל תסיסות גבוהה.

התירוש נכנס למיכל התסיסה בצפיפות של 1.090 שזה אמנם נמוך ממה שכיוונתי אך גבוהה דיו כדי לאמוד את התוצאות. היום (21/12) הצפיפות עומדת על 1.025 ומקווה שתרד עוד קצת לכיוון ה1.020

ברשותי קומפרסור (אתם שואלים למה?...סיפור ארוך..) שבזמנו רכשתי עם מסנן אחד של 40 מיקרון (טוב ללחות באויר וחלקיקי אבק גדולים) והוספתי לו בעלות של 350 שקלים עוד שני פילטרים ששלושתם ביחד מהווים מערך סטרילי שבו לא אמורים לעבור מיקרואורגניזמים למיניהם. למה 3 פילטרים? כל אחד מסנן דק יותר ככה שהחצי מיקרון לא יסתם אחרי כמה שימושים.

שיטת העבודה: עד הרגע שיש לנו תירוש מצונן ל18 מעלות יושב במיכל התסיסה, הכל כרגיל.
הפעלתי את הקומפרסור שלוקח לו אולי שתי דקות מרעישות במיוחד להתמלא כליל וזה יותר ממספיק לחמצון התירוש.
בעזרת וסת לחץ מובנה כיוונתי את לחץ היציאה של האויר ל 30PSI  שזה 2 באר בערך.
לאחדק האוויר שמחובר בקצה צינור היציאה אילתרתי צינור וחיברתי עם באנד כשצידו השני של הצינור מחובר עם באנד לברז מיכל התסיסה(כשהוא סגור כמובן) לאחר חיטוי של האחקדח, הצינור והברז של המיכל בתמיסת יוד.
לחצתי על האקדח בעדינות כדי ליצור לחץ מתון של אויר שימנע מתירוש לזרום מהברז, פתחתי את הברז עד הסוף ולחצי עד הסוף על האקחד-אפשר לשמוע ביעבוע רציני מתוך המיכל.
כך נתתי פרצים של אויר ולפעמים החזקתי את האקדח לחוץ לזרימה ממושכת של אוויר למשך זמן כולל של דקה וסגרתי את הברז של מיכל התסיסה.
יש לציין שזה גורם לשכבה של קצף לעלות אל ראש מיכל התסיסה ויכול להוות בעיה קטנטנה בהגשת שמרים(אפשר להתמודד עם זה בעזרת כף מחוטאת להזזת הקצף.

Location

Ha'eshel
ramat gan
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 02/12/2010

שמולץ,

בפעם הבאה תחלק את הבאץ, חלק תאוורר עם המדחס ואת החלק השני על תאוורר. חוצמזה שמור בקבוק

יואב

Location

מדליקי המשואות
מעלה אדומים
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 04/05/2010

אעשה ואעשה