בניית מטחנת לתת

4 תגובות [לתגובה האחרונה]
Offline
תאריך הצטרפות לפורום: 06/30/2011

אחרי שנה ומשהו באול גריין וגישה למחרטה הגיע הזמן לפרוייקט חדש: בניית מטחנת לתת מאפס, בשביל זה יש לי פה כמה שאלות לבעלי המטחנות.

 

1. בגדול יש לי גישה דיי לא מוגבלת לאלומינום וברזל, נירוסטה ופלב"מ זה קצת יותר בעיה. האם לדעתכם אלומינום יעשה את העבודה (גם מבחינת המגע עם מזון וגם מבחינת ה"רכותֿ" של החומר שיהיה מסוגל לטחון)

2. גודל - ממה שראיתי בקצת שיטוטים הגדול הוא סביב ה20-30 ס"מ, לי זה נראה קצת גדול ומסיבי לכמויות קטנות יחסית (כ5 קג לתת כל באצ), מה גודל המטחנות אצלכם (אורך וקוטר הגלילים) ?

3. מיסבים - איזה מיסבים אם בכלל לשתול? יש לי את האפשרות לחרוט אוקולון וברונזה שאני יודע שמשניהם אפשר ליצור מיסב, או לשתול מיסב אמיתי?

4. עוד משהו ששכחתי? הצעות ייעול?

 

מיכאל

דגן - הדובים's picture

Location

רעננה
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 01/13/2010

מקובלים קטרים של 1.5 עד 2 אינטץ' (40-50 מ"מ). הקוטר של הגליל קובע את שטח ה"מעיכה". באורך גליל נתון, ככל שהקוטר גדול יותר יש יותר שטח גריסה בין הגלילים.

לגבי אורך הגליל - באופן כללי מספיק 10 ס"מ של אורך לשימוש אפקטיבי, אבל אתה רוצה גליל ארוך יותר כדי שהמיסבים יהיו מרוחקים מאיזור הטחינה ולא יתמלאו בגרעינים ובקמח.

חומר - אני לא חושב שאלומיניום מתאים. פלדה או נירוסטה מקובלים.

 

אבל הכי חשוב - אם הכוונה שלך היא להשיג חיסכון כלכלי, קשה לי להאמין שזה ייצא לך יותר זול מרכישה של מטחנה. אני גם לא חושב שתצליח במכה ראשונה לייצר משהו שעובד טוב. אני באופן אישי לא הייתי נכנס להרפתקא כזאת.

Location

Raanana
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 04/28/2010

קוטר הגלילים במטחנה שברשותי הוא 1.5 אינטץ ואורכם 5 אינטצים. המטחנה נותנת מענה טוב ל"שבירת" כל סוגי הלתת. החומר לגלילים הוא כניאה נירוסטה קשה או מתכת מחוסמת שעברה ציפוי כל שהוא. המיסבים הם כדורים ואטומים (לא מיסבי החלקה).
לדעתי לא תצליח לייצר מטחנה איכותית. החירוץ על גבי הגלילים וכן עומק החריצים הוא קריטי ל"שבירה" נכונה של הגרעינים וחלילה לא ליטחון אותם. כמו כן, אחד הגלילים הוא נייד כך שניתן לשנות את המרווח בין הגלילים. בקיצור, נראה לי פרויקט שלא יהיה קל ליישמו.
לפני כשבוע כשקניתי חומרים אצל רוזנר בכפר סבא, יריב ציין שהוא בוחן ייבוא מטחנות לתת מסין. שווה לבדוק אצלו את הסטאטוס.

נועם - שיבולת's picture

Location

נחל שורק 18
מודיעין
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 01/13/2010

ואני ראיתי משיהו שהפך מכשיר להכנת פסטה למטחנת לתת.

 

בתסיסה: סייזון , למביק בחבית אלון. בחבית: בלונד בלגי, בלונד סטאוט, פילס, אוקטוברפסט

Location

נס עמים
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 08/28/2010

גם אני הפכתי פעם מכשיר להכנת פסטה למתחנת לתת, עבד מצויין חמישה ששה בישולים ושווק חיים. לא שווה את המאמץ!