אישורי מכירה וייצור של בירה

4 תגובות [לתגובה האחרונה]
מור בירה הכרי's picture

Location

מושב שרונה
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 03/11/2013

רציתי לדעת אם מישהו כבר עבר את התהליך המתיש הזה

ואם כן אשמח לשמוע במה הוא כרוך.

מור "בירה" הכרי

תומר רונן's picture

Location

הרקפת 5
שדרות
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 12/14/2010

אני אשתדל לתת לך כיוון כללי, ללא ירידה לפרטים ודקויות, עליהם תמיד יש מחלוקת גם ככה...

נתחיל מכך, שלא ברור איפה עובר הקו הדק, בין מבשל ביתי המוכר את תוצרתו לבין עסק למזון המצריך אישורים (זה תקף לכל מזון ומשקה הנעשה בבית ונמכר תמורת כסף). צריך לזכור שגם יש הבדל בין עסק מזון שהוא רוכלות לבין עסק מזון קבע וגם שינויים של חוקי עזר מקומיים.

יתרה מכך, צריך לקחת בחשבון שעל בירה חלים לפחות שני מיסים אשר אינם קיימים ברוב תעשיית המזון ולא חלים על כל תעשיית המשקאות - פיקדון על בקבוק וכמובן, מס הבירה השערורייתי (ולא, מס האלכוהול החדש אינו מנחם).

מה שכן ברור, שמדובר בעסק למזון ומשקאות. על כן נדרש אישור עסק בדגש על אישור מכירת אלכוהול (משטרה), ואישור משרד הבריאות. תקינת משרד הבריאות מתמקדת במבנה הייצור (קרמיקה, תעלות ניקוז, מנדפים, פתחי איוורור...), בתהליכי הייצור (ציוד הבישול, ציוד התסיסה והיישון, ציוד הביקבוק והחיבות, ניקיון, סניטציה...), אחסון חומרי הגלם, אחסון הכימקלים, טיפול בשפכים וכו. משרד הבריאות דורש גם לדעת איך ואיפה מתבצעים התהליכים, דורש תיעוד ודורש גם הוכחות מדעיות (קרי בדיקות מעבדה, איסוף דגימות וכו'...) במרוצת הזמן.

משרד הבריאות, נכון לכתיבת שורות אלה, לומד את העסקים הקטנים בתחום תעשיית הבירה על מנת לקבוע תקנים ספציפיים, ואלה משתנים בהתאם לנציגי משרד הבריאות המגיעים לביקורות משתנות ובהתאם לרקע ממנו צמחו. ישנם גם הבדלים בדגשים בין אזור לאזור.

צריך לקחת בחשבון תקינה של מכבי אש - שימוש בגז למשל, דורש כלוב לבלוני גז, ספרינקלרים על מיכלי הגז ומעל מספר מסויים של בלונים ספרינקלרים במבנה.

אם בכל זאת החלטת ללכת על האתגר הגדול של להיות בעלים של מבשלת בירה יצרנית, מומלץ קודם כל לפנות למשרד הבריאות (נציג האזור שבו אתה מתכוון לחפש) ולהעזר בהם למצוא מבנה התואם את דרישתם (הם לרוב מכירים מבנים כאלה שפנויים) או להביא אותם לראות את המבנה העתידי, טרם השכרתו! ומשם לבקש את הכוונתם קדימה.

 

המלצה חמה - תתחיל לעבוד באחת המבשלות הקיימות לתקופה של שנה. תלמד את העסק מבפנים, תבין מה המשמעויות, ואח"כ תשאל את עצמך שוב אם אתה מעוניין לעשות השקעה שכזו.

גלעד - מבשלת החלוץ's picture

Location

באר שבע
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 04/29/2010

+1

If you don't stand for something

You will fall from anything

מור בירה הכרי's picture

Location

מושב שרונה
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 03/11/2013

תודה על התשובה עזרת לי מאוד!

מור "בירה" הכרי

Offline
תאריך הצטרפות לפורום: 03/17/2013

אשמח אם תרחיב בנושא ההמלצה החמה שנתת : "...תתחיל לעבוד באחת המבשלות הקיימות לתקופה של שנה...."