חבר חדש + שאלה על קרור בשילוב משאבה ביתית

6 תגובות [לתגובה האחרונה]

Location

ginat Egoz 4
Modiin
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 07/07/2013

שלום לכולם, שמי צבי הרשקו ממודיעין. אני כבר מבשל בימים אלו את הבאץ' השביעי שלי. מאחורי כבר 3 באצ'ים של בירת חיטה, שניים בסיגנון פילסנר ושניים אייל בהיר. אני לא לגמרי סגור על היכולות שלי. בעיניי הבירה שלי טעימה (כך גם בעיניי הטועמים ממנה) אבל ראיתי פה כאלה שמזמינים, אז גם אני אשמח אם מישהו מהמבינים יבוא לטעום מהבירות שלי ויחווה את דעתו. 

בכל מקרה אני כרגע רק מתחבט עם הטכניקות הבסיסות. אין לי כוונה (וגם לא את המקום) להכניס מקררים ו/או מתקנים כאלה ואחרים כך שאני מחפש את הפשוט והיעיל. אחד הדברים שאני מנסה כרגע, זה לשמור על טמפרטורת תסיסה באמצעים פשוטים. כך למשל הכנתי את הבאצ'ים האחרונים של האייל טבולים בתוך אמבט מים מכוסים במגבת עם מאוורר דולק ובקבוקי קרח כל בוקר וערב. זה שמר לי על טמפרטורה של המיים בערך על 22 מעלות, סביר בשביל בירת אייל.

היום קראתי פוסטים על צ'ילרים וגם על המשאבה הביתית ואז חשבתי, האם יש אפשרות לשלב את השניים לשמירה על טמפרטורת התסיסה, כלומר צילר שניזון מאמבט מיים בטמפרטורה קבועה ומשאבה שמסחררת את המיים בתוך הכלי וממנו החוצה, משהוא כמו הקולר הצבאי שהיה פעם ביחידות שדה ועבד על קרח. האם מישהו ניסה? יש מצב שזה יעבוד?

 

ועוד משהו קטן שהכנתי אתמול ואני די גאה בו, אני שוטף את הבקבוקים שלי באמבטיה, משרה אותם במים חמים עם סבון ואחר כך שוטף במיי ברז ובסוף מחטא. התהליך של שטיפת הסבון היה עבורי מאוד מיגע ולכן תיכננתי את המתקן המצורף בתמונה. הוא מיועד לשטיפה של 12 בקבוקים במקביל ועושה את העבודה לא רע. הוא מבוסס על צנרת של טפטפות וברז. החיבור הוא לצנרת של הטוש. מאחר ואת הכל אני עושה באמבטיה הפיתרון הזה הוא אידיאלי עבורי.

וגם חסכוני יותר במיים...

שנה טובה לכולם  

Jeans Brewery's picture
Offline

Location

beer sheva
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 10/25/2010

אהבתי את המתקן

בקשר לתסיסה: יש עם זה קצת בעיתיות בגלל שעדיף שמיכל התסיסה שלך יהיה חלק מבפנים, בעיקרון אם אתה דואג לשטוף טוב טוב בין תסיסה לתסיסה וגמובן לחטא באמת טוב אז לא אמורה להיות בעיה (רק הצ'ילר צריך להיות מובנה לתוך הדופן של המיכל) דרך אגב כל המבשלות המסחריות עובדות בשיטה דומה (דופן כפולה), בפראג ראיתי תסיסה פתוחה בחדר סטרילי כמובן  וזה היה ממש חביות עץ פתוחות ובהם טבולים צ'ילרים ענקיים.

http://www.facebook.com/JeansBrewery

שיטה-בירה מדברית מעת Jean's Brewery

דניאל אלמן's picture

Location

כפר דניאל
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 01/06/2011

ראיתי כמה עצי בקבוקים שבהם יש חורים בתוך הזיזים שנכנסים לתוך הבקבוק,

יש בעץ חיבור לברז גינה ובכך נעשה הניקוי, אפשר לסחרר מי סבון/סטאר סאן לחיטוי לפני שימוש,

יש לגדי מוצר חדש FASTRACK במקום עץ בקבוקים, אולי מוצר זה יכול להתלבש ישירות על המתקן שלך לביצוע השטיפה

כל הכבוד על הרעיון

 

Theres nothing like a good brew

נועם - שיבולת's picture

Location

נחל שורק 18
מודיעין
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 01/13/2010

תכלס, אם אתה מחפש את "הפשוט והיעיל" אז מקרר הוא הפתרון.

לגבי טעימה של הבירה שלך , יש כאן קבוצה לא קטנה של מבשלים ממודיעין. נשמח לעמוד לעזר. 

 

בתסיסה: סייזון , למביק בחבית אלון. בחבית: בלונד בלגי, בלונד סטאוט, פילס, אוקטוברפסט
brew-tali's picture
Offline

Location

חולון
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 01/13/2010

ברוך הבא. תוכל לצלם את "מתקן השטיפה" שלך ולפרט מעט יותר (גם אני שוטף את הבקבוקים המשומשים באמבטיה ואח"כ ומחטא אותם במתקן "השפרצה" שמתחבר לראש עץ בקבוקים - לא עניין יקר) ? בכל אופן, אין ספק שזה החלק הכי מבאס בתהליך

אדי סער

Location

ginat Egoz 4
Modiin
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 07/07/2013

בשמחה,

קודם כל תמונה מצורפת להודעה הראשונה שלי

את הרעיון לקחתי ממדיח כלים של בקבוקים, שם למעשה המגש מורכב מדיזות-צינורות חלולים, שעליהם מולבש הבקבוק והמגש כולו מתחבר ללגוף המדיח שמזרים לתוך הבקבוקים את המיים, מעבר לשטיפה החיצונית.

כשחיפשתי משהו שאני יכול לעבוד איתו, ניתקלתי בממטרות של טפטפות שבנויות מיתד פלסטיק שאליו מחוברת צינורית גמישה וזה הוביל אותי לרעיון של המתקן: לקחתי לוח עץ (מבחינתי היה עדיף לוח פרספקט או מתכת שיהיה עמיד למים) וקניתי מוט הברגה של 6 מ"מ, אפשר למצוא כאלה בכל חנות עשה זאת בעצמך הוא מגיע באורך של 1 מטר. מוט כזה קל לנסר והכי חשוב להדק אותו באמצעות אומים ללוח. ניסרתי אותו בגובה של בקבוק 330 מ"ל והברגתי את המוטות לעץ .(חור עם מקדחה, אום למעלה ואום למטה).

המחשבה שלי היתה להשתמש בצינור של הטוש (לאחר הוצאת השפורפרת) ולחבר אותו למתקן שטיפה ולכן קניתי מעבר מתכת שמתחבר לצינור הטוש והיציאה היא של 1/2 ואליו חיברתי מעביר לחיבור לצינור טפטפות.

המסגרת בנויה מצנרת של טפטפות שגם אותה אפשר לקנות בכל חנות עשה זאת בעצמך. החיתוך הוא בסכין יפנית ואת המחברים קונים לפי הצורך, אני קניתי מחברי שן T וזויות. הצמדתי אותה ללוח באמצעות בנדים של מתכת שהברגתי ללוח. מצינור הטפטפות הוצאתי צינור 5 מ"מ והצמדתי אותו למוטות ההברגה שעל הלוח עם אזיקונים וזהו.

ס. שמש's picture
Offline

Location

hagaon
pardes hana
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 09/18/2012

המתקן פשוט ויפה.
כמו שדניאל הזכיר, אם מצרפים למערכת אגן ניקוז ומשאבה קטנה, אפשר לסחרר בו גם חומר חיטוי לאחר השטיפה במים.

לגבי הקירור בתוך המיכל, גם אני מסכים שמקרר בתוספת ובקר טמפ' הוא הפיתרון היעיל ביותר. מינימום השקעה במקסימום תוצאה.

לחלופין, בחורף, כאשר הטמפ' צונחות מתחת לטמפ' התסיסה, ניתן לעטוף את חבית התסיסה בסדין חשמלי ולחבר לבקר טמפ'.

לגבי קירור בשיטה הזו:
אפשר לשים את  חבית התסיסה בתוך חבית גדולה יותר, ולסחרר מים בטמפ' קבועה בחלל שבין שתי החביות. לשם כך תצתרך גם משאבה וגם בקר טמפ'
הבעיה שגם כך תצטרך אלמנט שמקרר את המיים, אחרת הם יגיעו מהר מאוד לטמפ' החדר. 

בתסיסה: dark boston lager  בחבית:בירת חיטה, רובוסט פורטר. APA, סיידר תפוחים.