הזנת מתכון לתכנת BeerSmith 2

2 תגובות [לתגובה האחרונה]

Location

-
כפר ורבורג
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 10/09/2013

שלום לכולם,אני מנסה לעשות דזיין למתכון שאני עומד לבשל, על מנת לאמוד את ה - OG , IBU וכדו,.הבעיה היא שאת החומרים רכשתי מבירדי ואני לא ממש מצליח להתאים חלק מהדברים לאפשרויות הבחירה בתוכנה.לדוגמא:גדי מוכר סוג רכז אחד  (לפי מיטב ידיעתי) - איזה רכז נוזלי מייצג אותו בתוכנה? Drak Liq. Ext, Pale liq. Ext. , משהו אחר?מה מייצג CaraRep (לא מצאתי אפשרות כזו בתוכנה)?האם % בטה משנה מהותית בכשות (לא מצויין % בטה על הכשות שנרכש מבירדי - רק אלפא)?האם התוכנה מניחה שאם יש רכז וגרעינים אזיי הגרעינים עוברים תהליך סטיפינג ולא משינג?איזה סוג של מים לבחור? כלומר, מה הכי קרוב לאקוויפר החוף? - > אם מישהו יודע איך משיגים את המידע הזה בישראל, זו בכלל תהיה סנסציה :-)...זו השאלה הראשונה שלי באתר. אני מקווה שהיא הולמת את רמות הדיון (קראתי את הספר של ג'ון פאלמר וכמובן שלא מצאתי תשובות לשאלות הנ"ל בו).תודה,איתן מסוארי

רוני ולדמן - מבשלת רות's picture

Location

נחל יבנאל 14
מודיעין
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 03/17/2013

היי איתן,

עבור הרכז - Pale liquid extract תהיה בחירה טובה

carared ולא cararep - יש כזה בתוכנה

אם אתה בוחר במתכון type -> extract התוכנה תניח שאתה עושה steeping לגרעינים.

לא בחרתי אף פעם סוג מים, להבנתי לא משנה בבישול מרכז.

אולי כן משנה ב-AG, אין לי נסיון, אולי מישהו מבעלי הנסיון יענה.

תומר רונן's picture

Location

הרקפת 5
שדרות
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 12/14/2010

אחזק את רוני ואוסיף.

ברוב המקרים הלתת הנוזלי הנמכר בארץ הוא אמבר ולפעמים גם פייל. יש גם אקסטרא-לייט ודארק, כתוב לרוב על האריזה (במידה ולא נארזה מחדש בארץ על ידי היבואן). ההבדל בתוכנה בין אמבר לפייל הוא הצבע בלבד. הניצולת זהה. במקרה הגרוע תטעה בגוון קצת.

כמו שרוני ציין לפני, חובה להגדיר במתכון אם מדובר בExtract, Partial Mash או All Grain" אחרת יהיו סטיות מאוד גדולות וטעיות בחישובים של התוכנה.

Extract - רכז בלבד

Partial Mash - גרעינים ורכז (לרוב מדובר בגרעינים מיוחדים בלבד)

All Grain - שימוש בגרעינים כמקור סוכר עיקרי.

 

הלתת המיוחד שגדי מייבא הוא של weyermann, הלתת נקרא Cara-Red, נגזרת של צבעו. גוון הצבע 47.3 EBC, ובלוביבונד 17.8 לערך. אם אין לך אותו תוסיף ידנית.פוטנציאל גרביטי 1.036. 

בירסמית, נתוני קרהרד

















 

 

ניתן אגב לעדכן את נתוני חומרי הגלם בתוכנה, באמצעות לחיצה על ADD-ON בסרגל או בטאב של FILE, ולהוריד את נתוני Weyermann המעודכנים, כנ"ל לגבי סוגי כשות נוספים.

 

כשות - אחוז בטה פחות רלוונטי. המרירות מושפעת מאחוז שמני האלפה שבכשות ולא מהבטא (הבטא ישפיעו על טעמים).

 

סוג המים אינו משנה וגם הכמות שתרשום במרכיבים (לא בBatch Size), השימוש בהם להבנתי הוא בעיקרו לתחשיב עלות מרכיב המים. לגבי המים מאקוויפר החוף, לא בטוח שזה באמת משם. תלוי איפה אתה גר, וגם שם תלוי בתקופה בשנה (מי התפלה, מי בארות, אקוויפר...). למיטב ידיעתי, תאגיד המים המקומי יכול ואמור לספק נתונים על המים. בגדול, זה לא משהו שהוא קריטי לרוב, כל עוד אין לך יותר מדי אבנית ואתה נפתר מהכלור לפני הבישול. שאר טעמי הלוואי לרוב יתאדו בתהליך הבישול.

לגבי שאלתך - זה בסדר, לא זוכר שהתעסקנו הרבה בבירסמית'. מומלץ לחפש מידע בפורומים, יש פה נושאים רבים שניטחנו פעמים רבות לאבק גס ואפשר לחסוך לך זמן ולנו אנרגיה : )