בניית מתכון

2 תגובות [לתגובה האחרונה]
עידן - אולגה's picture

Location

חדרה
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 07/06/2015

שלום.

אני מבשל מתחיל ובישלתי כבר כמה פעמים מקיטים של בירדי (כרגע רכז+גרעינים), אני רוצה להתחיל לבנות מתכון ייחודי אבל אני לא יודע כל-כך מאיפה להתחיל...

אם מישהו יוכל לתת לי עצות או לשלוח לי לינק למשהו שיתן לי כיוון +- זה יהיה מעולה.

תודה מראש, עידן.

 

Offline

Location

גדליהו
haifa
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 06/08/2014

שלום עידן,

יש באינטרנט הרבה אתרים בהם ניתן למצוא מתכונים שאנשים עשו, תוכל לבחור אחד שנראה לך ואז לעשות בו שינויים כרצונך (אגב, גם פה בפורום יש מתכונים...).

כדאי כמובן להבין מה כל רכז\לתת\כשות תורם לבירה שלך מבחינת טעם, ארומה, גוף וכדומה. אם יש לך כיוון ספציפי אני מאמין שאנשים פה יוכלו לכוון אותך יותר למה שאתה מחפש (אתה אוהב פורטר? IPA?, פייל אייל? בלגיות? הרבה\מעט גוף? הרבה\מעט אלכוהול? מר? מתוק? כל אלה שונים אחד מהשני מאוד וכמובן משתמשים במתכונים שונים).

בלי שום קשר, אם עוד לא קראת את הספר של פאלמר (how to brew) הוא זמין חינם באינטרנט ויש בו מידע בסיסי וטוב על כל מה שקשור בעשיית בירה וגם קצת על יצירת מתכונים. אתה יכול לחפש פה בפורום עוד ספרים ולקרוא אותם (אני חושב שהספר של ג'מיל -brewing classic styles יכול לעזור לך בעניין) או פשוט לעשות, לחוות, לטעות ולתקן... חלק מהעניין של עשיית בירה לדעתי ואני לא חושב שיש מישהו פה שלא יצא לו לבשל איזו מוטציה שלא יצאה טוב... מהנסיון לומדים... :-)

 

עידן - אולגה's picture

Location

חדרה
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 07/06/2015

תודה רבה :)

כבר קראתי חלק מהספר, אני חושב שבקרוב אעשה ניסיון ראשון בהרכבת מתכון, אעדכן בתוצאות :)