גוף חימום מסשה

6 תגובות [לתגובה האחרונה]
Offline

Location

באר שבע
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 04/04/2013

יש פה אנשים שהרכיבו גוף חימום אצל סשה? 

סיימתי להכין את הסיר שלי עם הגוף חימום שהזמנתי - 3000 וואט.

יש לי כל מיני הערות ותובנות ובעיקר תלונות עליהם, שאולי אשתף בהמשך, אבל בינתיים, ניסיתי לבדוק את ההתנגדות של גוף החימום, בדקתי את ההתנגדות בעזרת רב מודד על שני ההדקים של התקע שהרכבתי על הסיר, וגיליתי שההתנגדות היא בערך 21 אוהם(לא יכול להגיד שהערך הזה היה ממש יציב, היו קפיצות כל הזמן אבל נגיד שזה הממוצע שסביבו התיצב) , זה נותן על 230 וולט בערך 2500 וואט. 

אז לשאלותי, האם סטיה של 500 וואט היא משהו מקובל? האם הבדיקה שלי הייתה נכונה? היא הוסיפה עוד בערך מטר של כבל פנדל למה שנבדק ונבדקה על ידי מגע פשוט של הפינים של הרב מודד בפינים של התקע.

גל ולנסי's picture
Offline

Location

פרדס חנה- כרכור
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 10/17/2013

מסקרן, לצערי אין לי את הרקע בחשמל לעזור פה. עוקב בעניין בנתיים.

! Yeast is a very strange and entertaining lifeform

Offline

Location

רחובות
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 05/15/2013

לא יכול תשובה חד משמעית אבל למיטב ידעתי התנגדות יורדת עם החום. אז כנראה שההספק גדל.

לא יודע להגיד בכמה ואם זה קשור.

אתה יכול לנסות לבדוק זמן חימום ולחשב הספק. אם הסיר שלך מבודד.

 

Q=m*cp*dt

Q = wat*sec

cp קיבול חום של מים, נדמה לי כ 4080

dt הפרש טמפרטורה.

אין כמו לשמוע מיכל מפליץ...

(טוב... אולי השלב של השתיה...)

 

Royi's picture
Offline

Location

עין כרמל
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 01/13/2010

חישבת נכון את ההספק.
הזמנתי מהם שני גופים ובשניהם הייתה סטייה בסדר גודל של 10%.

לא חושב שזה עניין כלכלי, התמחור לא קשור להספק.
תומר העלה נקודה שלא הייתי מודע לה, יתכן שזו הסיבה.

 
גל ולנסי's picture
Offline

Location

פרדס חנה- כרכור
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 10/17/2013

נזכרתי עכשיו  במשהו נחמד. לחשמלאים רציניים יש fluke עם טבעת שמודד כמה אמפר עובר בכבל (אני מניח שאיזשהו וודו או שדה מגנטי/חשמלי עושה את העבודה).

בקיצור- אם יש לך גישה למיכשור כזה פשוט מפעילים את הסיר כמה דקות עם מים ומודדים עם המכשיר את הזרם שעובר בכבל בהספק מלא. זה אמור לתת לך תמונה ממש טובה על העוצמה של הגוף.

 

עם זאת. עדיין לא הבנתי את שורש הבעיה עם העבודה של ואיפה הדברים שלא עובדים לך כפי שציפית. מכיוון שאני גם אכלתי סרטים עם שפי בנוגע לגוף החימום של הסיר שלי. (שאגב למדתי לחיות איתם) אשמח לדעת מה קורה עם סשה בעניין זה.

 

! Yeast is a very strange and entertaining lifeform

Offline

Location

באר שבע
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 04/04/2013

טוב אז לסיכומו של עניין, סה"כ לא פתרתי את עניין ההספק בינתיים, אין לי גישה לflukeאו מה שזה לא יהיה ;) אבל הספקתי לבשל שני בישולים עם המערכת החדשה. 

המערכת היא היברידית גז(ביתי) וחשמל יחדיו,עם בקרה על החשמל,  בסיר 100 ליטר.  במבחן התוצאה, אני מאוד מבסוט, הרתחתי 75 ליטר ברתיחה חזקה ללא בעיה, בלי בידוד או משהו כזה. 

באשר לסשה אז ככה, נתחיל ממה שטוב, המחיר לטעמי היה לא רע, עבור 400 ש"ח קיבלתי גוף חימום 3000 וואט 100% נירוסטה כולל ראשי ההברגה, בהתאמה אישית לצרכיי.  סה"כ האיכות שלו די טובה, מלבד עניין ההספק שאני עוד לא סגור עליו. 

לגבי ההתנהלות מולם, המקום הזה ביזיוני, הבטיחו לי לעמוד בזמנים מסוימים, ולקח להם פי 3 תוך כדי שלאורך הזמן אני מקבל התעלמויות וסינונים והבטחות סרק ותחושה כללית שאין עם מי לדבר. אחת המסקנות שלי מזה היא גם לגבי ההתנהלות האישית שלי מול ספקים כאלו- לא לשלם את מלוא הסכום מראש אלא להתנות סכום מסוים בסיום העבודה.

לגבי הצד הטכני, לרתך בורג הארקה ולמצוא קופסת הגנה לחיבורים התברר כמשימה יותר קשה ממה שתיארתי לעצמי, אבל בסוף הסיר נקדח הוארק וחווט כהלכה על ידי, תמונות בקרוב :)

גל ולנסי's picture
Offline

Location

פרדס חנה- כרכור
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 10/17/2013

זה fluke

בדומה למה שדיברתי עליו.. הוא יכול למדוד אמפרים וזרם. שזה די מגניב. ודי מיותר לכל מי שהוא לא חשמלאי מוסמך.

נשמע שהרבה פעמים, בעלי מקצוע טובים הם לא נותני שירות טובים. כנראה זה חלק מהמשוואה במקומות כאלו.. הלוואי ולא, במחשבה עתידית. יכול להיות שאעדיף לקנות משהו אמריקאי כמו Blichmann עם שירות מעולה ומחיר בשמיים. או ללכת על האופציה הסינית - איביי או עלי אקספרס אשר קיימת אבל קצת מפוקפקת לטעמי (איכות הנירוסטה לא ברורה לשימושים שלנו בבירה).

בכל מקרה, אף פעם לא לשלם את הכל מראש! בניגוד לאיביי, פה אין לך הגנה של פייפאל. ובסופו של יום, אנחנו לא הקהל שמפרנס את סשה או שפי. אנשי מקצוע בתחום החימום והקייטרינג התעשייתי עושים את זה, בשלני בירה זה בסך הכל עיסוק צדדי בשבילם. חבל, אבל זו כנראה המציאות.

חשוב לי להדגיש- עושה רושם שמקצועית האנשים יודעים את העבודה. מבחינתי הבעיה היא בשירות ולא במוצר המוגמר. קצת כמו הפרק של המוסך ברמזור. צריך לדעת איך לדבר איתם.

! Yeast is a very strange and entertaining lifeform