ברו פאב / מבשלה / בישול חוזי ? מסקרן.

6 תגובות [לתגובה האחרונה]
גל ולנסי's picture
Offline

Location

פרדס חנה- כרכור
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 10/17/2013

היי כולם,

בעקבות השרשור החדש ישן של מכירת בירה בצורה חוקית בארץ, וקריאה של כל השרשור הישן בעקבות זאת. מסקרן אותי מאוד, מה בעצם מצליח לעבוד בארץ ולהתקיים לאורך זמן? האם משהו בחוק הישראלי השתנה מאז 2010?

בשרשור הישן דיברו על המודלים של מבשלה קטנה (יחסית לעולם) עם תקציב פרסום גדול - אלכסנדר לדוגמה, מול המודל של בישול חוזי, מול ברו פאב דוגמת ג׳מס.
מהבנתי, בארה״ב מה שרץ חזק זה ברו פאב שמבשל לעצמו את הבירה ומגיש אותה במסגרת מסעדה/פאב באותו חלל. או מבשלה עם חדר טעימות שמגישים שם את הבירות לקהל ללא תיווך כלל.

לחילופין, מבשלות שהצליחו לעבור רף מסויים וגדלו מאוד כדי למכור במסות גדולות מאוד ולהרוויח.

אני מניח שהשרשור הזה נובע מהספר שיצא בארה״ב ונותן תמונת מצב על מה זה בעצם להקים מבשלה.

מישהו יודע מה קורה בארץ ולאן הרוח מנשבת ב2016?

א) כלכלית?

ב)חוק ודרישות של המדינה?

 

 

 

! Yeast is a very strange and entertaining lifeform

נועם - שיבולת's picture

Location

נחל שורק 18
מודיעין
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 01/13/2010

מבחינה חוקית למיטב ידעתי לא היה כל שינוי מאז 2010

בתסיסה: סייזון , למביק בחבית אלון. בחבית: בלונד בלגי, בלונד סטאוט, פילס, אוקטוברפסט
גל ולנסי's picture
Offline

Location

פרדס חנה- כרכור
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 10/17/2013

האם להרים ברופאב יותר פשוט/כלכלי מבחינה עסקית לעומת מבשלה?

נראה שלאחרונה יותר מבשלות זעירות הולכות לכיוון הזה, מאשר לפרמנטורים גדולים באיזורי תעשיה. אבל זוהי השערה ולא בהכרח נכונה.

! Yeast is a very strange and entertaining lifeform

Offline

Location

גבת
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 09/02/2013

כל עסק והתוכנית העיסקית שלו.

היתרון של ברו-פאב לעומת מבשלה שבעיקר מוכרת לשוק הוא בתזרים המזומנים, במקום להיות תלוי במוסר התשלומים של עסקים בארץ (שוטף 30 במקרה הטוב, במקרה הרע לרדוף אחרי הלקוח שישלם..), ברו פאב מקבל את הכסף במזומן, ובמרווח רווח גבוה בהרבה. בלי הוצאות על לוגיסטיקה - שיווק והפצה. מצד שני, ישנן עלויות התפעול של הברו פאב - זה מיקום יותר מושך (שכ"ד גדול יותר), זה להעסיק טבחים ומלצרים, עלויות האוכל וכו'.

בישול חוזי מאפשר בעיקר לבחון איך השוק מגיב למוצר בלי השקעה עצומה על מבשלה. הרווח על כל בקבוק שיימכר יהיה נמוך מאוד, ועם חביות יהיה קשה מאוד להכנס לפאבים בתחמחור כזה(אבל אפשרי במינון נמוך). גם כאן צריך לזכור את עלויות השיווק וההפצה, את עלות המשלוח של משטחים מהמבשלה למחסן, ועלות המחסן עצמו.

קודם תשאל את עצמך למה אתה רוצה להקים מבשלה, מה היכולות שלך, ובאיזה צורת עבודה היכולות האלה מתבטאות בצורה מקסימלית, האם מתאים לך בשנים הקרובות לעבוד בלילות וסופ"שים או שעדיף לך עבודת יום וכו'... אח"כ תעשה תוכנית עיסקית לפי התשובות ותבדוק כדאיות.

גל ולנסי's picture
Offline

Location

פרדס חנה- כרכור
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 10/17/2013

תודה על התשובה המפורטת חגי.

כרגע אין לי שום כוונה לפתוח עסק. אני שכיר ונהנה להכין בירה כתחביב. עם זאת, מאוד מסקרן אותי לאן הרוח נושבת בהקשר של מבשלות בארץ. וההיתכנות הכלכלית שלהן (אם בכלל) ועל זה ענית בצורה נפלאה.
תודה!

! Yeast is a very strange and entertaining lifeform

Offline

Location

באר שבע
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 04/04/2013

ניסיתי פעם לעשות קצת חישובים לנסות להבין מה אפשרי ומה כלכלי, המסקנה שהגעתי אליה היא שכמעט לא כלכלי להרים מקום שלא מוזג גם בירה.
כאילו זה אפשרי, יש לדוגמה את שפירא בבית שמש, אבל להערכתי זה הרבה הרבה יותר קשה ופחות כלכלי מאשר מקום שגם מוכר את הבירה שלו במקום.

Offline

Location

היורה
גן יבנה
Israel
תאריך הצטרפות לפורום: 10/13/2014

כדי לא לפתוח נושא חדש, אני מנצל את ההודעה הנוכחית לבירור כמה סוגיות שקודמות להקמת מבשלה:

1. מה האופציות למכירה של בירה בארוע. חלקנו שכירים שלא יכולים להוציא חשבוניות וחלקנו יכולים להוציא חשבוניות, אבל לא על מכירת בירה. ועדיין לפעמים יש ארוע שהיה שמח אם הייתי פותח שם דוכן, אבל אני מסרב בנימוס בגלל הנושא החשבונאי. האם אפשר לרשום את כל ההכנסות ואז להוציא חשבונית אחת על כל הסכום? האם אפשר שמארגני הארוע יקבלו את הכסף ויעבירו אל יוצר הבירה סכום סופי תמורת חשבונית. ומה לגבי שכירים שלא יכולים להוציא חשבונית?

2. מה האופציות לגבי מכירה לחברים של חברים? לחברים שלי אני שמח לחלק בירה תמורת חוות דעת חיוביות וביקורת בונה. אבל לפעמים מגיעה בקשה מחבר של חבר ששם כבר הייתי מעדיף לפחות לכסות קצת את העלויות של התחביב הגרעוני הזה. גם במקרה הזה, עד עכשיו הייתי מעדיף לתת בחינם מאשר להסתבך עם העניינים החשבונאיים. אבל בהחלט הייתי שמח לדעת אם יש איזשהו הסדר שיאפשר לי קצת לכסות עלויות.

3. נניח ששתי האופציות הראשונות לא פתירות. האם יש אפשרות להקים קואופרטיב שיווק בירה וארועים כך שהקואופרטיב יהיה גוף רשמי שיכול למכור בירה ולהוציא חשבוניות עבור החברים בו שרק רוצים דרך שפוייה לקבל כמה שקלים על הבירות שלהם. לדוגמה החברים מוכרים את הבירה דרך הקואופרטיב, הקואופרטיב רושם זיכוי לטובת החבר ואת הזיכוי הזה אפשר להמיר לציוד וחומרים שהחבר מקבל מהקואופרטיב. כך שאין כסף שעובר מהקואופרטיב לחבר, אלא רק חומרים והטבות. למשל הרצאות בחינם לחברים וכיוב'